Shop Mobile More Submit  Join Login
Nightmare Moon - sketch by RoyallyCrimson Nightmare Moon - sketch by RoyallyCrimson
Nightmare Moon, first sketch.

Ah yes, more ponies :noes:
But damn, Nightmare Moon rocks, so sue me.

Yay for anatomical artist's freedom :dummy:

CG is here:
Add a Comment:
 
:iconsup3rh0m0:
SUP3RH0M0 Featured By Owner Apr 19, 2014  Student General Artist
Would it be ok If I did a re make of this? I would credit you for the original.
Reply
:iconowlcity332:
OwlCity332 Featured By Owner Jan 2, 2014  Student Digital Artist
I made a colored version of this a long time ago

Reply
:iconpeaceouttopizza23:
peaceouttopizza23 Featured By Owner Feb 22, 2013  Hobbyist Digital Artist
Would it be okay if I were to color this?
Reply
:iconroyallycrimson:
RoyallyCrimson Featured By Owner Feb 22, 2013  Hobbyist General Artist
Well, I actually made this sketch for me to color it: [link]
So I would feel uncomfortable with it, sorry :(
Reply
:iconcivwub:
Civwub Featured By Owner May 16, 2012  Professional Interface Designer
I love your painting of this, but i simply love the sketch more! Its such a beautiful and elegant design!
Although, for the record, i like Luna more than her evil side ;)
Reply
:iconroyallycrimson:
RoyallyCrimson Featured By Owner May 17, 2012  Hobbyist General Artist
It's not often people like my sketching more, thank you :meow:
Reply
:iconcivwub:
Civwub Featured By Owner May 17, 2012  Professional Interface Designer
It really shows off the intricate details and work that went into your art! Its awesome!
I love the Twilight sketch too. Friendly side of her, seems more artists are doing that now :)
Reply
:iconharukiri-kun:
harukiri-kun Featured By Owner Apr 28, 2012
do you have any tutorials for horses????
Reply
:iconroyallycrimson:
RoyallyCrimson Featured By Owner Apr 28, 2012  Hobbyist General Artist
That's funny; you're the second person to ask me that within one hour :lol:
And no, sorry, I don't have any tutorials. I think there are much better artists here on DA who are more qualified to make tutorials :)
Reply
:iconharukiri-kun:
harukiri-kun Featured By Owner Apr 28, 2012
awwww.. but I like ur horses
Reply
:iconroyallycrimson:
RoyallyCrimson Featured By Owner Apr 29, 2012  Hobbyist General Artist
I'm sorry :(
Maybe I will someday.
Reply
:iconharukiri-kun:
harukiri-kun Featured By Owner May 1, 2012
YAY!
Reply
:iconeligeti:
eligeti Featured By Owner Mar 6, 2012  Professional Filmographer
wow! very nicely drawn! she's my favorite!
well done! :D
Reply
:iconroyallycrimson:
RoyallyCrimson Featured By Owner Mar 6, 2012  Hobbyist General Artist
Thank you :love:
I'm still trying to find my style with the ponies though, but I'm glad you like the sketch too :la:
Reply
:icontex-chan:
tex-chan Featured By Owner Feb 26, 2012
Love it!! Her eye is sooo pretty!!
Reply
:iconroyallycrimson:
RoyallyCrimson Featured By Owner Feb 26, 2012  Hobbyist General Artist
It's the first thing I coloured :lol:
Reply
:icontex-chan:
tex-chan Featured By Owner Feb 27, 2012
Yay! *cheers* :D
Reply
:iconrekka-alexiel:
rekka-alexiel Featured By Owner Feb 26, 2012  Hobbyist General Artist
heehee very awesome!!
Reply
:iconroyallycrimson:
RoyallyCrimson Featured By Owner Feb 26, 2012  Hobbyist General Artist
Yay!, thanks :la:
Reply
:iconbag-of-bones666:
bag-of-bones666 Featured By Owner Feb 26, 2012  Hobbyist General Artist
Dark and beautiful, the perfect pony! Love it!
Reply
:iconroyallycrimson:
RoyallyCrimson Featured By Owner Feb 26, 2012  Hobbyist General Artist
I'm glad. Thanks! :iconlajumpplz:
Reply
:iconjokerleo:
Jokerleo Featured By Owner Feb 26, 2012  Hobbyist Traditional Artist
:iconfluttershyyayplz: yay! more ponies! lovin' dat nightmare moon
Reply
:iconroyallycrimson:
RoyallyCrimson Featured By Owner Feb 26, 2012  Hobbyist General Artist
:iconflutteryay1plz::iconflutteryay2plz::iconflutteryay3plz:
:iconflutteryay4plz::iconflutteryay5plz::iconflutteryay6plz:

Thank you :la:
Reply
:iconsonicsilver12:
sonicsilver12 Featured By Owner Feb 26, 2012  Hobbyist General Artist
...I love Nightmaremoon XD
Reply
:iconroyallycrimson:
RoyallyCrimson Featured By Owner Feb 26, 2012  Hobbyist General Artist
Me too, she kicks ass :lol:
Reply
:iconsonicsilver12:
sonicsilver12 Featured By Owner Feb 26, 2012  Hobbyist General Artist
ikr XD
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
February 26, 2012
Image Size
269 KB
Resolution
698×900
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
2,489 (3 today)
Favourites
86 (who?)
Comments
26
Downloads
599
×